Adresgegevens 
Informatie aanvragen 
 Nieuws
 Links

VK Business Software Historie


Op 1 november 1992 werd J&K bij de Kamer van Koophandel ingeschreven als "Jordans & van Kemenade Consultancy V.O.F." handelend onder de naam J&K Consultancy. Het bedrijf is opgericht door Frank van Kemenade en Mary Jordans en is gestart vanuit de vestigingen Nuenen en Oploo.
Met beide een jarenlange ervaring op het gebied van administratieve automatisering zijn Frank en Mary in november 1992 gestart met consultancy werkzaamheden in met name de automotive-branche: garagebedrijven, schade-herstelbedrijven, wagenparkbeheerders en automaterialenhandelaren.
Al vrij snel bleef het werken niet alleen bij het uitvoeren van consultancy opdrachten, de werkzaamheden werden uitgebreid met advisering en levering van hardware en software producten. Voor hardware installatie en onderhoud werd een goede partner gevonden in het bedrijf M-tec. Op het gebied van Software verwerft J&K in januari 1994 een geautoriseerd dealerschap van KING en QUEEN boekhoudsoftware.
Door al deze uitbreidingen paste de bedrijfsnaam niet meer bij de werkzaamheden. J&K Consultancy werd in februari 1996 gewijzigd in J&K Automatisering. Vanaf dit moment presenteert J&K zich in de markt als leverancier van totale automatiseringsoplossingen voor het midden- en kleinbedrijf.
Op 1 december 1997 wordt de v.o.f. J&K Automatisering uitgebreid met een derde vennoot Jan Hendriks, en daarmee tevens een nieuwe vestiging in Valkenswaard. Met de komst van Jan Hendriks is J&K ook actief in de ondersteuning van logistieke dienstverlening.
In 1998 werd de basis van J&K verder verstevigd door een behoorlijke uitbreiding in diensten, producten, klanten, leveranciers en strategische partners. Om de wereld om ons heen te laten zien dat er iets veranderde, werd onze uitstraling gemoderniseerd. In november 1998 konden alle relaties kennis maken met de nieuwe huisstijl.
Vanwege de drukke werkzaamheden en het opzetten van een eigen technische dienst werd binnen J&K een volgende stap gezet, in mei 1999 kwamen de eerste personeelsleden in dienst van J&K. Door de komst van Dini werd de bereikbaarheid verbeterd en Danny nam de technische serviceverlening voor zijn rekening.
Met de komst van personeel moest ook de huisvesting worden aangepast. In Oploo werd een geschikte lokatie gevonden, en op 24 september 1999 vond de opening plaats van het nieuwe kantoor van J&K aan de Van Steenhuijsstraat 35 in Oploo.
In de loop van 2001 werd het personeelsbestand verder uitgebreid. Met Marco als automatiseringsadviseur en Erik als technisch medewerker bestaat het team van J&K op dit moment uit 7 personen.
Foto 10 jarig jubileum Uitvergroten In november 2002 vierde J&K Automatisering het 10 jarig jubileum. Op de foto staan van links naar rechts: Frank, Jan, Mary, Marco, Erik, Danny en Dini.
In november 2012 is J&K Automatisering na 20 jaar een niet meer weg te denken automatiseringspartner voor vele bedrijven en particulieren verspreid over geheel Nederland, maar met name in de regio zuid/oost Noord-Brabant en noord Limburg.
Met ingang van 1 december 2016 is J&K Automatisering uitgeschreven uit het Handelsregister en zijn de activiteiten van J&K Automatisering gesplitst en voortgezet door JK automatisering en JK Business Software.
Alle software activiteiten, waaronder het gecertificeerde King / Queen dealerschap, zijn sinds 1 december 2016 ondergebracht bij
JK Business Software.
Om een einde te maken aan de verwarring tussen de JK bedrijven, heeft JK Business Software in juli 2017 besloten om afscheid te nemen van de J en verder te gaan als VK Business Software.

Een nieuwe naam, het verschil is maar één letter maar dat is wel voor iedereen duidelijker.